Tillit... svek

Imorse runt klockan 5-6 på morgonen så började jag tänka på ett gammalt samtals ämne från häromdagen… rädsla. Vad är min största rädsla? Jo imorse kom jag och tänka på det. Jag tror min största rädsla är att bli sårad/sviken.
Svek
Människor kommer och människor går, och efter sig lämnar dom en massa svek… eller?


Antingen är det när man är som mest rädd som det smäller,
eller så smäller det när man minst anar det.
Men lika hårt är det i vilket fall. Och man vill bara glömma, glömma det som var. Det kanske tar en evighet att våga sig på att lita på någon till 100 igen.


Har man varit med om det ett antal gånger så blir det bara svårare och svårare att lita på någon igen. Så är det för mig i alla fall, så därför har jag svårt för att lita på folk till 100 %. Tillit, tillit…
Har jag tillit till människorna i min omgivning? Tror jag på att det goda kommer tillbaks?

”Tillit skapar en känsla av trygghet.
Det gör att människor känner sig säkra. Denna känsla av trygghet ökar allt efter som tiden går.”
(Högskolan i Halmstad).

Det är väl det som alla hoppas på i alla fall!


Sorgen, så lömsk och mörk
Nästlar sig in
River i bröstet
Krossar hjärtan

Sveket, så oförlåtligt
När man minst anar det
Slår det till
Och skonas gör ingen
För alla har känslor //
KnaZ





Kommentarer
Postat av: Rebecca

Det är sant, men man måste våga lite men det kan vara svårt <3

2009-12-01 @ 21:17:04
URL: http://beccccis.blogg.se/
Postat av: din B2

min sötunge, de där orden stämmer verkligen och vet sj att de e svårt att lita på folk, men min tillit har du till 110% abooo walla ja saknar dig och du ska veta att jag ALwayas be here <3

2009-12-03 @ 16:11:01
URL: http://smashintoyou.blogg.se/
Postat av: EyMy

Sv: haha,nästan lite KnaZ över den kommentaren ;)



så sant, jag litar på dej <3 du vet.. det är svårt ! men det hör tyvärr till livet. skulle man inte ha svårt att lita på folk skulle man inte veta när man verkligen gör det ! <3

2009-12-04 @ 10:45:21
URL: http://eymy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0